Lieve allemaal,

Alle oude content is gewist, maar toch wilde ik even een update geven van de huidige stand van zaken. Voor de geïnteresseerden.
Zoals velen van jullie weten heb ik de afgelopen jaren behoorlijk wat tijd doorgebracht in de gym. Blijkbaar niet genoeg want het ging nogal met ups en downs. Uiteraard komt kennis met de jaren, maar op het gebied van training en voeding lijkt het wel alsof je simpelweg niet genoeg kan weten. Herkennen jullie dat? Dat je elke keer weer nieuwe dingen leert over wat nou wel en niet kan. Maar ook dat je van allerlei kanten verschillende informatie krijgt. Volgens de een moet je carbs zo veel mogelijk vermijden, volgens de ander niet. De een zegt dat je de eiwitten vooral hoog moet houden, en de ander weer niet. Manmanman.
Nou, hierdoor lieten de echte resultaten soms nogal op zich wachten, wat leidt tot frustratie en toch stiekem een beetje opgeven. En chocola eten. En pizza. En koekjes.

Maar: not anymore!

Een tijdje geleden (lees: ongeveer driekwart jaar) ben ik voor de tweede keer naar een middag/dag van de enige echte Anne Haakmeester (aka @Fannetiek) geweest. Om met een groep van ongeveer 20 á 30 meiden eens te babbelen, vragen te stellen  en elkaar te helpen met onduidelijkheden.
Vol overtuiging vertelde ik m’n grootse plannen over een bikini fitness wedstrijd, iets wat al een lange tijd in m’n hoofd zat (en zit, en er waarschijnlijk nooit uitgaat tot ik het eens ga doen). Toch hielden bepaalde factoren me tegen. Wie moest me gaan coachen? Waar kon ik met m’n vragen terecht? Heb ik echt wel genoeg doorzettingsvermogen? Wat zijn de gevaren? Kan ik het wel? (En stiekem: Ben ik wel mooi genoeg?). Want alle verhalen van andere atleten wijzen uit dat het een enorme aanslag is op je lichaam, maar ook op je mind. Ik heb dit allemaal nog maar eens even op me in laten zinken en vorig jaar besloten niet deel te nemen aan de S.A.P. Cup (die was overigens afgelopen december).

Maar toch heb ik al erg lang het verlangen om echt eens even goed te veranderen. Niet steeds dat halfgebakken werk en doorzettingsvermogen, maar echt er vol voor gaan. En niet alleen. Want keer op keer is me duidelijk geworden dat dat gewoon niet helemaal lekker werkt. Ik kom kennis te kort, ik weet soms niet hoe alles werkt, wat nou wel en niet goed is en hoe ik echt vooruit kom. En deze keer was ik dapper genoeg om dat aan mezelf toe te geven.
Vanwege mijn voorgaande positieve ervaringen met de dagen van @Fannetiek, de vele mailtjes die ik al met haar heb uitgewisseld over allerlei vragen, en uiteraard haar resultaten heb ik er dan ook voor gekozen om me aan te sluiten bij Team Fannetiek. Yes!

Inmiddels ben ik een week bezig en ik heb het idee dat ik nog nooit zoveel vooruitgang heb geboekt in 1 week. M’n grootste doel voor het aankomende half jaar is vetverlies, oftewel droogtrainen. De een vindt het geweldig, de ander vindt het niets. En het leuke hiervan is, dat ík het geweldig vind. And this time, I’m doing this for me.
De laatste keer dat ik m’n vetpercentage heb gemeten zat ik op 27%. Het doel is om dit sowieso naar 20% te verlagen. (#summerbody ook meteen binnen)
Dat zijn de plannen voor dit half jaar. En aangezien ik dit echt met de volle overtuiging ben ingegaan heb ik het gevoel dat het ook meer dan goed gaat komen.
Het leuke hiervan is dat ik dan in juni al een veel lager vet percentage heb dan nu. En het leuke daarvan is dat de periode van wedstrijden er dan ook weer aan zit te komen (lees: oktober-december). Hiermee wil ik nog niet per definitie zeggen dat ik hier aan mee zal gaan doen, want dat wil ik wel overwogen en met goed overleg doen with el coach. Want that woman knows a lot. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen.

Ik ben gemotiveerd, blij en ontzettend benieuwd naar de aankomende periode! En ik hoop jullie ook!

Liefs,
Anne

 

 

 

