Lieve allemaal,

MAANDAG! Een dag om eens even lekker productief te zijn, of bij te komen van een ruig weekend/de enorme tentamendrukte.
Gelukkig zijn de tentamens (voor mij althans) vanaf woensdagmiddag voorbij. En ik heb nog weer eens vakken afgesloten ook! (Is reden voor een feestje, is woensdagavond bioscoopavond!)

Wat me wel echt oprecht verbaast is hoe snel de weken eigenlijk voorbij vliegen. Ik zit nu gewoon al in m’n vierde week bij Team Baas-F. @TeamFannetiek.
De afgelopen week was niet m’n soepelste week tot dusver. Iets wat me absoluut duidelijk is geworden is waar de valkuilen voor mij liggen. Iets wat me eigenlijk altijd in de weg heeft gestaan, ook toen ik nog niet onder begeleiding van el coach zat.
Als het aankomt op routines ben ik een beetje een autist. Ik maak een planning, dus ik plan zeg maar de hele dag vol met dingen die ik absoluut moet en wil doen. Trainingen staan daar dus eigenlijk altijd in. De tijden waarop verschillen, dat ligt er net even aan wanneer het me die dag uitkomt. Maar. Nu komt het. Wanneer er ook maar iets gebeurd waardoor mijn idee voor die dag niet meer klopt, ben ik de draad kwijt. En op de een of andere manier duurt het bij mij altijd heel lang voor ik dat draadje ergens weer heb gevonden. En voor je het weet is de week alweer voorbij en ga je het weekend in met het gevoel: ‘Verloren week, verloren kansen, ik heb het verpest, dit komt nooit meer goed. Ik ga de deur nooit meer uit. Doei.’ Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik me over zoiets heel erg rot kan voelen en spijt kan hebben. Niet ok.

Zielig als ik was afgelopen weekend legde ik de struggles even neer bij m’n lieve teamgenootje. Het antwoord? Het antwoord was pure waarheid: Als er 1 ei uit de doos valt, betekent dat niet dat de hele doos op de grond moet vallen.’.

And then there’s me.. ‘Nou, gisteravond heb ik al niet kunnen trainen want toen gebeurde x, het verlies is al binnen, dit heeft toch geen nut meer. M’n progressie is toch al weg.’.
Nou en hoe noemen we dat? Inderdaad. Klinkklare onzin. Ik moet mezelf soms gewoon even voor m’n kop slaan, even logisch redeneren en meteen de draad oppakken zodra ik ‘m drop. En er niet steeds zo mee zitten, resultaat is echt niet in een week helemaal verdwenen. Zoals el coach zegt: ‘Trust the process!’. En dat doe ik nu!

De afgelopen week ging gewoon even niet lekker, maar hey: Er staat weer een gloednieuwe week voor de deur, vandaag staat de tweede training van de week alweer op de planning en m’n eten is volledig on point. Dus wat is het probleem? Week 4 wordt een goeie!

Wat zijn jouw plannen deze week? Make yourself proud! 

Liefs,
Anne

