Stop met wat je aan het doen bent, spring achter het fornuis, fix dit. Want dit wil je.
Een macrovriendelijke, eiwitrijke, lowcarb kipsaté met bloemkoolrijst. Jawel.

Ik kwam namelijk een intens goed receptje tegen op de site van http://www.fitdutchies.nl
En het gaat als volgt:

Voor 2 personen heeft u nodig:
– 400 gram bloemkoolrijst (kant en klaar bij de AH)
– 2 kipfilets
– 2 bosuitjes
– 1 theelepel knoflookpoeder
– 1 theelepel komijn
– een beetje peper
– scheutje ketjap
– olijfolie om in te bakken

En voor de saté:
– 40 gram pure pindakaas
– 100 ml kokosmelk
– 1 teentje knoflook
– 1 cm gember
– 1 ui
– 1 theelepel komijn
– 1 theelepel sambal
– scheutje ketjap

En zo fix je dit:

Snij de kipfilet in blokjes en meng deze samen met de ketjap, knoflookpoeder, komijn en peper in een bakje. Roer goed door en zet de kipfilet met de marinade in de koelkast. Snij de bosuitjes in ringen.

Voor de satésaus: Snij de knoflook, gember en ui fijn. Verhit een beetje olijfolie in een steelpannetje en bak eerst de ui en gember even aan en bak vervolgens de knoflook kort mee. Voeg de pindakaas en kokosmelk toe en roer goed door. Als de saus dikker wordt voeg je al roerend de ketjap, sambal en komijn toe. Laat de satésaus op laag vuur nog even koken tot de saus goed dik is. Verhit ondertussen een eetlepel olijfolie in een pan en bak de gemarineerde kipfiletblokjes gaar.

Wat ik vervolgens doe is de broccolirijst nog even 2 minuten meebakken/wokken. Mocht het liever koken, dan kan dat uiteraard ook.

Macro’s voor 1 portie:
– Kcal: 480
– Koolhydraten: 27,3 gram
– Eiwitten: 47,1 gram
– Vet: 21,3 gram

Thank me later.

 

 

Advertisements