Het einde is in zicht! Het einde An? Ja het einde van m’n ‘veel-voedsel-periode’.
Dat betekent dat de laatste verjaardagen mét taart en hapjes zijn gevierd, de laatste keren uit eten zijn afgevinkt en dat ik nu wel heel dichtbij het echte werk kom.

Ik wil eigenlijk eerst even een aantal vragen beantwoorden.
Ik krijg namelijk vaak vragen over m’n trainingen, hoe vaak train ik, hoe lang et cetera, dus om jullie een beetje een beter idee te geven van hoe mijn week er nu nog ziet:
– Ik heb 1 rustdag per week, dat is voor mij de zaterdag want dan werk ik.
– Ik train dus 6x per week.
– Ik doe op 2 dagen (meestal dinsdag en donderdag) 30 minuten cardio naast m’n krachttraining. Ik kies dan voor incline treadmill op ‘snelwandeltempo’. Geloof me, dat werkt.
– Mijn focus qua krachttraining ligt op dit moment echt enorm op lats en glutes. Omdat mijn eten nu nog redelijk hoog is probeer ik op deze plekken zo veel mogelijk te bouwen.
– Mijn krachttrainingen duren meestal 45-60 minuten. Prima te doen.

Voor mij is dit prima te doen, ik heb er ontzettend veel plezier in, weet waar ik aan moet werken en ben gewoon enorm gemotiveerd om het maximale uit deze periode te halen.
Wat me opvalt is dat de vraag ‘Je wordt toch geen brede bodybuilder he?’ wel erg vaak langs komt. Neen. Komt goed. No worries.

Iets wat ook vaak wordt gevraagd is hoe zo’n wedstrijd er nou precies uit ziet. Ik kan jullie daar een lange beschrijving van geven, maar ik kan jullie natuurlijk ook gewoon even een leuk filmpje laten zien. Veel leuker. Doe ik.

 

Dit is dus ongeveer hoe het eraan toe gaat tijdens de vergelijkingsronde.
Na de vergelijkingsronde is er nog een individuele ronde waarin je je I-Walk doet.
Dat ziet er zo uit:

 

Ik hoop dat ik de meeste vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden, mocht je je nou nog meer dingen afvragen, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Hoe staat het verder met de progressie? Nou, goed.
Ik ga eigenlijk nog steeds lekker stabiel, ik merk dat ik inderdaad op de plekken waar ik het graag wil zien, ook daadwerkelijk verandering zie, dus dat is een geruststelling.
Coach en ik hebben besloten de ‘voedselverhoging’ van aankomende week door te zetten, dus m’n eten gaat nog een keer omhoog en daarna omlaag. Ik denk dus dat et na deze week echt voorbij is met de voedselpret, want dan begint m’n preppret!
Nog een laatste keer volle bak bouwen en dan gaan met die banaan!

Het is fijn dat m’n eten nog goed omhoog is gegaan de afgelopen 1,5 maand want hierdoor start ik niet al op een verschrikkelijk laag aantal calorieën om vervolgens nóg verder te zakken. Ik voel me ontzettend goed, heb letterlijk al m’n hoop en vertrouwen gevestigd op m’n coaches #TeamGreen. En dat is tot dusver al volledig terecht geweest.
Ik ben nu bijna 1,5 maand bij hen onder begeleiding, m’n eten is enorm omhoog gegaan met wat ik hiervoor aan macro’s had, ben gegroeid in spiermassa, heb energie!!!!, en ben van mening dat ik gewoon eigenlijk nog steeds pretty lean ben. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
Op dit moment heb ik gewoon letterlijk niets te klagen, ik ben enorm tevreden met hoe het gaat, hoe ik al vooruit ben gegaan en ik weet zeker dat het met hen aan mijn zijde helemaal goed gaat komen in Oktober!

Vandaag staat er een hardloopwedstrijdje op de planning, ik doe namelijk mee aan de Ladiesrun in Groningen! Nog even iets anders tussendoor nu het nog kan! Let’s go!

Lieve mensen, maak er een mooie week van, haal alles eruit! Mijn week 4/19 gaat van start en ik heb er zin in, GO GET EM!

Liefs,
Anne

P.S. Mocht je nou toch nog vragen hebben, iets niet snappen, meer willen weten over m’n trainingen, eten of over wedstrijden op zichzelf; stuur dan vooral gewoon een dm, ik beantwoord de vragen met liefde!

 

 

 

 

 

 

