Vorige week leek het er nog op dat deze week mijn eten (eindelijk) omlaag zou gaan. Maar gister is wederom gebleken dat we nog een weekje hoog blijven. Op dit moment gaat mijn lichaam ontzettend goed op mijn hogere macro’s, ik VERLIES nog steeds gewicht, en nadat Alex mijn progressiefoto’s had bestudeerd leek het er toch op dat ik nu op m’n strakst ben. En zo voelt het ook.
Inmiddels zijn meiden om me heen begonnen met hun prep en aan de ene kant is dat voor mij even wennen, en aan de andere kant weet ik dat ik qua calorieën alsnog lager zit. Dus zo gek is het niet dat ik nog op dit aantal blijf.
M’n coaches (en ik) zijn van mening dat het niet nodig is om omlaag te gaan zolang mijn lichaam goed reageert op het eten, en de getallen omlaag gaan. Winwin situatie!
Dit voorkomt dat ik straks uitkom op 800 calorieën voor een aantal weken wat gewoon niet bepaald gezond is voor je.

We hebben met alle mensen uit het team een hele toffe Facebookgroep waarin ontzettend veel wordt gedeeld. We helpen elkaar, reageren op elkaar, steunen elkaar en volgen elkaar. Daarnaast hebben veel meiden het afgelopen weekend weer wedstrijden gedraaid en wow, wat een resultaten! Echt ontzettend trots op iedereen!
Het fijne is aan de hulp dat geen vraag te gek is en iedereen goede tips & tricks met elkaar deelt. Recepten komen voorbij, en op elke vraag wordt wel een antwoord gevonden.

Een aanvulling op de vragen die ik vorige week kreeg is de volgende vraag: ‘Dus je krijgt alles online? Geen personal training dus?’.
Ik kan me voorstellen dat dit kan klinken als een verrassing omdat personal training een goede aanvulling kan zijn. Maar nee, ik heb geen personal training. Alles wat ik in de gym doe is m’n eigen invulling en zijn m’n EIGEN schema’s.
Ik heb inmiddels 7 jaar ervaring in de sportschool, weet waar ik kortgezegd op m’n bek ben gegaan, weet wat ik vooral niet en vooral wel moet doen en wat ik nodig heb. Mocht ik toch vastlopen, dan heb ik Alex en een superchille bikini guide voor goede oefeningen, en anders helpen de teamgenootjes elkaar. (credits naar Susie)

‘Maar hoe gaat dat nou met je coach?’
Elke week geef ik Alex een update van m’n gewicht (elke dag) en m’n macro’s (elke dag) en aan de hand daarvan geeft zij mij op de zondag nieuwe macro’s voor die week. Zo verandert er dus elke week iets, of blijft een week hetzelfde als de vorige.
Echt letterlijk omvang meten, en vet% meten is op dit moment (nog) niet aan de orde, we gaan nu vooral af op  de weegschaal en de spiegel. We hebben dan ook geen exact vet% waar ik op uit moet komen, het moet er goed uit ZIEN. Daar draait het om. En dat gaat erg goed! Deze schema’s doen we via de mail, overige (snelle) vragen doen we gewoon via iMessage.
Het leuke is dat Alex en ik naast coach en trainee ook teamgenootjes zijn, ontzettend fijn omdat we elkaar hierdoor ook kunnen steunen in prep (want zij zit nu dus in prep) en andere dingen die op dat moment spelen. Support & training in 1.
En nee, dit resulteert niet in een ‘te vriendschappelijke band’ die te dichtbij komt, alles wat zij mij zegt te doen wat betreft voeding, cardio en eventueel training volg ik 100% op. Het is m’n coach. En teamgenoot staat daar los van. Ik ben ongekend serieus met dit hele traject en ga er volledig voor.

Verder nog wat nieuws?
Weinig, wel is m’n tanning afgelopen week binnengekomen (www.lesleybarents.nl), heb ik 2 en waarschijnlijk 3 poseerlessen gepland (samen met @fitgirl.marit) en gaan m’n trainingen heerlijk door.
Dat hele idee van video’s maken is nog wel even wennen hoor… Ik ben er totaal niet aan gewend, vergeet het de hele tijd en heb inmiddels door dat ik het toch wel wat ongemakkelijk vind om overal maar te gaan filmen en ongegeneerd ergens m’n telefoon neer te planten in de gym. Maangoed, ik moet het maar even leren.
Daarnaast heb ik nog een compleet nieuw plan, waar nog helemaal niets over duidelijk is, en waarvan ik eigenlijk nog totaal niet weet of het überhaupt kan en gaat lukken, maar daarover horen jullie wel wat meer rond september! Ja, zo lang nog.
LAST BUT NOT LEAST: ik heb me officieel aangemeld voor de wedstrijd 1 oktober, eigenlijk no way back dus.

Afgelopen week de laatste dingen afgerond voor school, en eigenlijk heb ik dus nu al zomervakantie. Voor mij betekent dat: alleen nog maar drukkere weken; ik ga veel aan het werk (want money) en heb dus de aankomende weken afspraken voor m’n bikini  en m’n poseerlessen. Ontzettend veel zin in. Hopelijk tussendoor nog de mogelijkheid om wat tijd vrij te maken voor wat andere gezellige dingen!

Fijne week allemaal!

P.S. Nog vragen? Slide into DM’s! Vind ik heus heel leuk!

